sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Doina...folclor românesc

Eram copil și copilăream într-un oraș de pe malul stâng al Dunării. Mult mai târziu am aflat ce înseamnă un brand.
Fac legătura acum cu noțiunea și îmi apar în minte nume care și acum îmi sunt proaspete în memorie și care ar putea încă vinde bine și astăzi. Primul brand ar fi Radio șanț. Cine nu a auzit de el. Era un fel de mijloc Media cu o mare arie de acoperire. Ca și acum știrile de scandal erau un mod sigur de promovare a altor branduri. Doina era un nume foarte cunoscut pe atunci. Pe mine m-a atras acest cuvânt pentru că posturile de radio(șanț) asociau acestui nume și un fel de renume:  cur de fier…”Doina-cur de fier” .
Cum spun, eram copil deci nu făceam parte din segmentul de piață căruia se adresa…produsul .
In fața unui hotel din orașul copilăriei mele, hotel în care se cazau marinari[vaporeni era denumirea lor consacrată de acel radio(șanț)] , colcăia o faună foarte activă. Bișnițari, valutiști, pești, smardoi, hoți de buzunare si renumita…Doina- cur de fier. Hotelul se numea și se numește și astăzi, Traian.



Numele hotelului  nu avea legătură cu vreun  “brand’ actual. Singura asemănare, poate putin forțată este că în jurul acestui nume, Traian, și atunci și acum, roiau și roiesc, interlopi.
Dar să revin la Doina. Era o frumusețe de fată, cu un corp perfect, și cu o figură ce amintea de  Marilyn Monroe .  Nu, nu era blondă.



Era brunetă, o brunetă cu tenul alb și o piele fină(cred că folosea o cremă ce-i purta numele). Se îmbracă simplu (cred că se și dezbrăca la fel de simplu) și singurul element de vestimentație care atrăgea atenția, era o geantă, o poșetuță, în care se zvonește că ținea câteva produse cosmetice și în care se puteau plasa anumite sume de bani, bineînțeles… înainte…ca la branduri.
Nu vreau să vă plictisesc prea mult cu povestioara mea. Nu mă pricep la povestit precum Panait Istrati, alt brand al acelor locuri. Voiam doar să scriu și eu ceva legat de Doina…



 pentru SuperBlog 2013

4 comentarii:

  1. Mai, Gelu!Cred ca toate brand-urile de pe malul Dunarii aveau curul de fier,Cea din Galati era Mariana Cur de fier. Nu stiu cum ii era dosul, dar stiu ca era frumoasa la fata.Oare se dadea cu Doina? Ca Doina, sigur se dadea. Cu banii inainte. Am zis eu ca esti super! Un frumos sfarsit de saptamana, iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să-ți spun un secret. Si Doina, tot Mariana se numește dar am evitat numele real pentru că ea încă există și e o doamnă onorabilă(lucra acum câțiva ani la o stație de benzină în Brăila. Probabil a existat și o Doina. Altfel nu puteam să scriu la această probă :)

      Ștergere

bârfiti, vă rog!