miercuri, 13 noiembrie 2013

Misiune imposibilă


Ce este iubirea?
Ce este fericirea?
Ce este puritatea?
Ce este…
Mintea ne este limitată, precum și simțurile. Avem limite fizice. Nu putem percepe sunete, decât între barierele care separă auzul de infra și ultra sunete.  Nu simțim durerea  dincolo de leșin și exemplele pot continua... Nu-mi place să explic altora ce nici eu nu știu. Tot ce suntem și tot ce ne înconjoară, atât cât putem noi percepe cu limitele noastre de ființe trecătoare, pare a fi impur.
Apa, lumina… sunt asociate de multe ori cu puritatea. Apa însă este formată dintr-un amestec de oxigen și hidrogen și nu poți spune despre  un compus, că este pur. Lumina se dă de gol  într-un curcubeu, că este rogvaivă.


Oricât am descompune, după teoria chibritului, elementele ce compun lumea contingentă, tot rămâne ceva, o mică impuritate materială.

Nu ne rămâne decât credința. Credința că dincolo de noi există o lume, la care visăm și în care există răspuns la toate întrebările. O lume plictisitoare prin puritatea ei. Sunt sigur că într-o lume unde puritatea e posibil să existe, vom muri de plictiseală. Mulți numesc lumea  respectivă, lumea cealaltă.
Haideți să ne iubim și să credem, fără a cerceta cu gelozie, că ne iubim, să fim fericiți și să credem în asta, chiar dacă pe cer se plimbă nori, să fim puri fără să căutăm definiția purității!
Să credem fără a cerceta, chiar dacă asta sună dogmatic!
Ce este iubirea?
Ce este fericirea?
Ce este puritatea?
Ce este…eu…eu știu ..Strig asta cu două degete ridicate, ca la scoală. Agit cu nerăbdare degetele, aproape scoțând ochii lumii...
-Credința.
-Cum adică, credința?
-Pai să vă explic. Înainte însă, vă rog să-mi dați o gură de AQUA Carpatica… așaaa. Universul se poate desface în galaxii. O galaxie, în sisteme solare. Apoi în planete, sateliți…atomi, neutroni, …protoni…somn ușor!



Scris pentru SuperBlog 2013 


2 comentarii:

bârfiti, vă rog!