duminică, 7 septembrie 2014

Măi Gabriele -pamflet

7SEPtembrie...negru?
Mi-ar plăcea să cred că ce a scris Gabriel Liiceanu este un pamflet. Scriu și eu (mult mai modest, desigur) un pamflet la pamflet 

Citirea multă este bună
Cu scrisul am eu o problemă
Ce poate un citit să spună
În scris, când i se dă o temă !?
Având cu el multe cuvinte
Cititul pare că și crede
Ceea ce scrie, chiar de minte.
Măi Gabriele, ce mai faci?
(Se auzii un glas din umbră).
Iar stai de-o parte? Cum te-mpaci
Cu perspectiva asta sumbră
Că toată viața ai citit
Ai scris apoi, ce ai dorit
Și totuși nu ești pricopsit?
Știu, știu, tu ești integru
Nu te mânjești, iubești poporul
Domnul e alb iar Dracul negru
Cum să fii coadă la toporul
Ce taie falnicul stejar?
Ai hotărăște-te odată!
Nu mă mai perpeli pe jar
Scrie ceva, așa de probă
Îți dau și-o temă dacă vrei
Scrie ceva despre o robă
Sau despre Moni Macovei!
Asa. Văzuși că n-a fost greu?
Ai înșirat frumos cuvinte
Ești un maestru, dragul meu.
Măi oameni, ăsta nu ne minte
Vor spune cei ce au o brumă
De cunoștințe, din citite.
Te vor urma ca și o turmă.
(Fantoma spuse-n încheiere)
Ai o răsplată de la noi
Dacă rămânem la putere,
Vei fi măgarul intre oi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

bârfiti, vă rog!